fredag 1 mars 2013

Bemanning

Mia och jag är bla.a. registrerade på bemanningsföretaget Toptemp. Dom har varit mycket hjälpsamma och väldigt engagerade och det syns verkligen att dom tycker det är kul att göra det dom gör. Vilket jag tycker är väldigt positivt. Däremot så finns det vissa hålor och gropar i deras system. Ofta fungerar det väldigt bra med deras tusentals sms om vart man ska befinna sig och på vilket ställe man ska jobba. Men får man ett sms en timme innan man ska börja så fungerar det inte. För det första har jag befunnit mig i Bergen i en månad, och visst jag känner till Bergenområdet väldigt bra, men inte så bra att jag vet vart Bergens alla förskolor ligger. Dom skickar en adress och ber än vara där en viss tid. Snabbt som attan måste man byta om, slänga i sig frukost, gå in på internet (som för övrigt är sjukt segt här) och leta upp en buss som passar och även kolla in kartan lite så man får ett hum om hur området ser ut. (så man hittar till arbetsplatsen). Det är sjukt stressande, speciellt när dom förlitar sig helt på att man har ett utmärkt fungerande internet och att man kan hela stan utantill. Bor man på en båt med 20 andra pers fungerar inte alltid internet, dessutom har jag inte befunnit mig här så länge. Men varför klaga. Jag får ju i allafall jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar